1. výchova dětí v klidném a harmonickém prostředí, které je podněcuje k dalšímu rozvoji jejich schopností a dovedností. Rozvíjet jejich samostatnost a zdravé sebevědomí cestou přirozené výchovy a položit tak základy celoživotního vzdělávání všem dětem podle jejich schopností, zájmů a potřeb. Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech v průběhu celého dne formou hry, praktické činnosti, tvořivosti a probíhá na základě vlastních zkušeností a prožitků.
2. podporovat rozvoj tělesné zdatnosti, vytrvalosti a radosti z pohybu, dát dětem dostatek příležitosti k rozvoji fyzických schopností a dovedností a zajišťovat podmínky pro zdravý růst a vývoj.
Naší vizí je využít výhod, které nám nabízí soužití s FZŠ - připravit děti na co nejhladší vstup do 1. třídy ZŠ a to pravidelnými návštěvami u "prvňáčků", realizovat společné akce a činnosti se staršími sourozenci i kamarády a pro děti MŠ využít prostory FZŠ.
"Můj dětský svět"
se nazývá školní vzdělávací program, který vychází z RVP PV. Integrované bloky jsou řazeny podle ročních období a nabízí témata, která bezprostředně souvisí s přirozeným životem a s konkrétním prostředí dětí, které je jim blízké, pro ně zajímavé a užitečné.
Charakteristika vzdělávacího programu:
Předcházíme poruchám učení:
sledujeme vývoj základních schopností a dovedností, rozpoznáváme u dětí nevyrovnaný vývoj. Individuální péči věnujeme dětem s odkladem školní docházky.
- rozvíjíme hrubou a jemnou motoriku - motorická cvičení, grafické cviky a listy. Rozvíjíme pohybové dovednosti a koordinaci celého těla.
- rozvíjíme psychomotoriku - úzké propojení psychiky a motoriky. Stimulace posloupné řady, od hrubé motoriky po koordinaci pohybů, rovnováhy, orientace v prostoru.
- rozvíjíme grafomotoriku - od uvolňovacích cviků, až po nácvik základních dovedností psaní.
Logo chvilky:
cíleně rozvíjíme výslovnost, souvislé vyjadřování, slovní zásobu, vedení komunikace, spolupráce s logopedkou.
Školka plná pohybu:
podporujeme u dětí rozvoj tělesné zdatnosti, vytrvalosti a radosti z pohybu. Rozvíjíme fyzické schopnosti a dovednosti a zajišťujeme podmínky pro zdravý růst a rozvoj.
Malí čtenáři:
pěstujeme u dětí kladný vztah ke knihám a k literatuře obecně.
Cestou necestou pavoučka Poutníčka:
pěstujeme u dětí potřebu žít v harmonii s přírodou, přibližovat se přírodě, vzbuzovat zájem o její ochranu.
Těšíme se do školy:
usilujeme o nenásilný a plynulý přechod dětí z mateřské školy do 1. třídy ZŠ.